Kletba bratří Grimmů - recenze

14. listopadu 2009 v 17:51 | Bex |  Byla, viděla, zhodnotila..
Když jsem poprvé shlédla trailer k tomuto snímku, velice mě zaujal. Nejen svou propracovaností, ale také hudbou, která bývá u trailerů často hyperbolizována k uspokojení nadšeného diváka. Je to velmi chytrý reklamní trik, který přiláká pozornost i k horším filmovým kouskům. A bohužel tento film je ukázkovým příkaldem.
Žánrově je Kletba bratří Grimmů řazena mezi drama a akční či hororový snímek. Po pravdě zde ale najdete tolik dramatických prvků jako jedlí na Sahaře. O akčnost se v mnoha případech bratři pokusí, všechny jsou však doprovázeny trapnými počítačovými efekty a odehrávají se v dosti nepromyšlené situaci. Hororové prvky, nebo spíše prvky, které nevyděsí, pouze upoutají pozornost díky neočekávanosti, jsou možná jediné, čeho je zde dostatek. Uřezané hlavy hloupých pomocníků, děvčátko bez očí a úst, jež jí znemožňuje křičet, a plastická hmota lezoucí ze studně s odcizenými kukadly oné dívky jsou jen jedním z mála, co mě opravdu donutilo k nějaké výraznější emoci. Dějově mi film připomíná frašku, kdy jsou závratnější situace odlehčeny vtipnou poznámkou některého z hrdinů, avšak sled okolností je tak zmatený, přeházený a pro diváka nesrozumitelný, že se postupně vytrácí chuť film dokoukat.
Tak tomu bylo právě dnes, kdy jsem se toto drama rozhodla konečně shlédnout. Musím se přiznat, že kdyby nebylo charizmatického Matta, který hrál s takovou vervou, až mi ho pro tenhle film přišlo líto, a oscarového Heatha, který zas báječně ztvárnil natvrdlého a více naivního z dvojice bratří, musela bych film vypnout. Je mi líto, ale v tomhle případě nemohu jinak než-li film ohodnotit jednou hvězdičkou z pěti.

EDIT: Obrázek k avataru zkopírován zde a přetvořen do stávající podoby mnou.. muhehe